Chlapeček s panenkou

29. 08. 2013 20:13:25
Setkáváme se neustále se smutnými příběhy, ale na otevření očí druhým není nikdy pozdě. Tento příběh není můj osobní, na síle mu to však nijak neubírá..

Den před Vánocemi jsem šla do supermarketu dokoupit dárky, které jsem dosud koupit nestihla. Když jsem uviděla ten dav lidí a nekonečné fronty, přešla mě chuť. Začala jsem se pro sebe vztekat: "Můžu tu čekat tejden, nic nestíhám a ještě toho mám tolik k zařizování. Vánoce jsou čím dál tím víc otravnější, kdyby se tak dal celý ten blázinec zakázat! Zrušila bych celý svátky, vždyť mi ty nervy v hajzlu za to vůbec nestojí!"

Nakonec jsem se přece jenom probojovala do oddělení s hračkami a začala jsem pro změnu nadávat na ceny. Vždyť ani nevím, jestli si s tím vůbec moje děti budou hrát!!!

Když jsem tak bloudila mezi regály, uviděla jsem jednoho asi 5letého chlapečka, který si k sobě tulil panenku. Měl strašně smutný pohled, když hladil panenku po vlasech. Potom se otočil ke starší dámě vedle něho a říkal jí: ,,Babi a jseš si jistá, že nemám tolik peněz, abych koupil tu panenku?" Babička mu odpověděla: ,,Víš přece, že opravdu nemáš dost peněz, zlatíčko a ani já ne.''

Potom poprosila vnuka, aby na ni chvilku počkal, že se jde ještě na něco podívat a rychle odešla. Chlapeček tam stál a pořád měl v rukou panenku.

Nakonec jsem k němu šla a zeptala se ho: "Ahoj, řekneš mi komu chceš koupit tu panenku?"

"Tu panenku chtěla moje sestřička k Vánocům. Ze všeho nejvíc. Byla si jistá, že jí panenku Ježíšek přinese pod stromeček."

"Tak když jí tak chtěla, tak jí Ježíšek určitě přinese, neboj."

"Ne, ne, (zakroutil hlavou) tam kde je, nemůže Ježíšek přinést dárky. Aby panenku dostala, musím jí dát mamince, aby jí Adélce dala až tam půjde." Oči mu přitom ještě víc zesmutněly. "Moje sestřička šla totiž k Ježíškovi, aby byla s ním a aby mu nebylo smutno. A tatínek mi povídal, že i maminka za chvilku půjde za Ježíškem, tak jsem si myslel, že by jí tu panenku mohla vzít, víš?"

Potom mi ještě ukázal jednu fotku, na které se smál a cákal rukama ve vodě. "Tuhle fotku bych jí chtěl taky poslat, aby na mě nezapomněla. Mám jí moc rád a nechci, aby někam odešla, ale tatínek říkal, že musí, aby taky Adélce nebylo smutno."

Zase se podíval těma smutnýma očima na panenku.

Rychle jsem vyndala peněženku a nepozorovaně jsem si z ní vybrala peníze a řekla jsem mu:
"Pojď, přepočítáme tvoje peníze, jestli by to třeba vážně nestačilo na tu panenku."

Tajně jsem přidala k penězům, které mi podával, ty svoje tak, aby si toho nevšimnul a začali jsme počítat. Bylo to dost peněz na panenku a ještě mu něco zůstalo.

Chlapeček zavolal: "Děkuju Ti, Bože, že mám dost peněz", a celý zářil.

Pak se na mě podíval a řekl: "Víte, tatínek mi vysvětlil, že všechno na světě řídí pan Bůh a že umí všechno splnit a proto jsem ho včera poprosil, aby mi dal dost peněz na tuhle panenku a on mi to splnil. Ještě jsem chtěl něco koupit mamince, ale nechtěl jsem prosit o tolik věcí. Maminka má totiž ráda bílé kytky, co hezky voní a píchají, ale nevím, jestli nejsou moc drahé."

O pár minut později se vrátila chlapečkova babička a odešli.

Po tomto setkání jsem pokračovala v nákupech, ale už v jiné náladě. Stále jsem na něj musela myslet.

Pak mi to došlo - vzpomněla jsem si, co jsem četla před dvěma dny v místních novinách. Opilý řidič náklaďáku se čelně srazil s osobním autem, které řídila mladá žena a vzadu v sedačce vezla malé dítě. Děvčátko na místě zemřelo a matka byla ve velmi kritickém stavu v nemocnici.

Dva dny po události v obchodě jsem si přečetla článek, který oznamoval, že žena zemřela. Běžela jsem do květinářství koupit kytici bílých růží a odhodlala se jít na pohřeb.

Na místě, kde se mohou příbuzní naposledy rozloučit, ležela mladá žena v rakvi, v ruce měla kytici bílých růží, vedle sebe měla položenou chlapečkovu fotku a tu panenku.

S pláčem jsem utíkala ze hřbitova. Láska, kterou cítil ke své mamince a sestřičce byla neuvěřitelná a nepředstavitelná. A jeden opilý řidič mu za setinu sekundy sebral maminku a sestřičku, které miloval a změnil tak celý jeho život.

rose-76734_640.jpg

Autor: Saskie Vitovcová | čtvrtek 29.8.2013 20:13 | karma článku: 29.01 | přečteno: 1338x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 25.62 | Přečteno: 433 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 518 | Diskuse
Počet článků 37 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 639
Šestadvacetiletá ženština, která by ráda žila jen ve svém vlastním světě, ale přesto každé ráno zvědavě kouká z tramvaje při okružní jízdě Prahou cestou do práce. Někdy je trochu workoholik a někdy se před vším schovává. Nesnáší mytí nádobí a podléhání (komukoli, čemukoli).

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...